قیمت و فروش کلایمر | اجاره کلایمر
HomeAbout usContact usBlog

کلایمر چیست؟ چه اجزایی کلایمر دارد؟

کلایمر:

نمونه ای بالابر میباشد که برای نمای بیرون استفاده میشود،و برای کار در ارتفاع بکار میرود. نسبت به استفاده ساختمان های در حال ساخت،کلایمر انواع مختلفی طراحی و تولید میشود.کلایمر در واقع جایگزین ایمن داربست میباشد و برای نقاشی،نماکاری،کامپوزیت،سیمان کاری،نظافت و نصب شیشه در ابعاد بزرگ استقاده میشود.در نظر داشته باشید میتوانید برای اجاره کلایمر و خرید کلایمر اقدام کنید.

امنیت کلایمر با مقایسه با داربست


با اینکه به خطرات زیادی  که در استفاده از داربست به گوش میرسد و سالانه شاهد این هستیم که حادثه هایی از بابت استفاده از داربست رخ میدهد و برای افرادی که با داربست سر کار دارند کار سخت و همواره با استرس می باشد و به دلیل استفاده از تخته چوب بست،تعادل خوبی روی ان نخواهند داشت.همه ساله شاید از گوشه کنار جهان خطرات استفاده از داربست از طریق رسانه ها و سایتهای خبری به اشتراک گذاشته میشود،شنیده باشیم‌

از این رو مهندسین با طراحی و پیاده سازی دستگاه کلایمر این خطرات را دیگر برطرف کردند و تقریبا استفاده از دستگاه کلایمر از لحاظ امنیتی بسیار بالا بوده و تقریبا تا به این تاریخ فوت ناشی از استفاده کلایمر گزارش نشده است،و در اکثر کشور های پیشرفته،مخصوصا در برج های با ارتفاع بالا دیگر خبری از داربست نیست و فقط از سیستم های کلایمر استفاده میشود.

با توجه به اینکه فرد در داخل سبد کلایمر قرار میگیرد،احتمال پرت شدن یا افتادن تقریبا غیر ممکن است همچنین برای ایمنی بیشتر ترمز اضطراری و سیم بکسل دوم به سبد کلایمر متصل می باشد که در صورتی که سیم بکسل اول به درستی عمل نکند و یا پاره شود که تقریبا غیر ممکن است سیم بکسل دوم مانع افتادن سبد کلایمر شود.این پاراشوت های ایمنی بالایی دارند و در مواقع حساس از خطرات احتمالی به خوبی جلوگیری میکنند. نکته مهمی که در استفاده از کلایمر وجود دارد باید خرید کلایمر و اجاره کلایمر را از شرکت معتبر انجام دهید تا بازرسی و کنترل دقیقی بر روی نصب و راه اندازی کلایمر مد نظر داشته باشند،و سرویس دوره ای را برای شما انجام دهند و همچنین گارانتی و سرویس خوبی به شما ارائه نمیایند.

مقایسه هزینه کلایمر با داربست


خرید داربست از لحاظ اقتصادی برای کارفرما نمیتواند صرفه اقتصادی داشته باشد مخصوصا در پروه های بزرگ و از طرفی نگهداری داربست پس از اتمام پروژه و انتقال ان به انبار تقریبا سخت و در برخی موارد حتی غیرممکن نیز میشود( به دلیل حجم زیادی که اشغال میکند).

همه این عوامل باعث میشود که هزینه استفاده از داربست به طرز چشمگیری بالا برود. از این رو دستگاه کلایمر مزایای متعددی به نسبت داربست دارد به طوری که خرید و نگهداری داربست بسیار آسان می باشد و همچنین میتوان دستگاه کلایمر را برای مدت مشخصی برای پروژه ای اجاره کرد و این موضوع میتواند هزینه نهایی استفاده از کلایمر را به طرز چشمگیری کاهش دهد در کل استفاده از کلایمر چه خرید کلایمر و یا اجاره کلایمر به نسبت استفاده از داربست بسیار پایین و مقرون به صرفه است و در نهایت هزینه قابل توجهی را در پروژه کاهش میدهد.


مشخصات فنی کلایمر ساختمانی


کلایمر به دو موتور مجهز می باشد که روی سبد ۲ تا ۶ متری نصب می شوند و توسط سیم بکسل به سازه روی بام متصل می شوند. و از این طریق آن امکان جابجایی افقی سبد بین طبقات جهت نظافت نما و کارهای مربوط به ساختمان مانند سیمانکاری و رنگ کاری نصب شیشه در ابعاد بزرگ فراهم می گردد. کلایمر دارای قطعاتی از جمله ترمز پاراشوت، ترمز کمانی و ترمز لنتی بوده که در مواقع اضطراری از سقوط و خطر های احتمالی دستگاه جلوگیری می کند به علاوه سیم بکسل مستقل جهت امنیت بیشتر دستگاه کلایمر در نظر گرفته می شود که در مواقع اضطراری در صورت عمل نکردن سیستم های امنیتی وارد عمل شده و کل سیستم را قفل کند.


گیریکس های کلایمر مدل های مختلفی تولید میشوند و نسبت به مدل ان از وزن 500 تا 1000 کیلو گرم تحمل وزن دارند.
مدل های وارداتی و خارجی ان شامل بایو ۸۰۰،شنزینگ،آی تی،mx،مدل های چینی شنزینگ و ترک و ایرانی هر کدام کیفیت و قدرت های متفاوتی دارند.


انواع کلایمر

اجاره کلایمر


کلایمر ها در انواع متفاوتی تولید و طراحی میشوند که از این رو میتوان به این موارد اشاره کرد:

• کلایمر های برقی پرتابل

کلایمر پرتابل

• کلایمر های دستی مکانیکی

• سیستم مونوریل

کلایمر مونوریل

• سیستم ماشین روف

انتخاب مدل کلایمر ساختمانی بستگی به نوع آن، ارتفاع ساختمان، وزن کاری و بودجه پروژه ساختمانی خواهد داشت. اما نکته بسیار مهم این است که با استفاده از کلایمرها یا بالابرهای معلق به مقدار قابل توجهی از بروز خطرات جانی همانند سقوط افراد از بالای داربست‌ها پیشگیری خواهد شد،و سرعت کاری بالای ان سهولت در کار و تسریع در انجام پروژه را دارا میباشد.
کلایمرها بسته به نوع حرکت و نیازهای پروژه‌های مختلف، انواع متنوعی دارند.در بالاتر برخی از رایج‌ترین انواع کلایمرها بر اساس سیستم حرکت آن‌ها ذکر شده‌اند.


تجهیزات کلایمرهای برقی چیست؟

 

 

  • سبد: سبد حمل نفرات کلایمر به عنوان مکانی برای کارگران و اپراتور وتجهیزات استفاده می‌شود. ایمنی کارکنان در این سبد بسیار مهم است و تجهیزات ایمنی مانند کمربند ایمنی و سیستم‌های ترمز اضطراری روی ان نصب میشود.عرض سبد حدودا ۷۰ سانتی متر و طول ان بستگی به پروژه شما ۱ تا ۶ متر قابل نصب میباشد بصورت استاندارد و در برخی موارد تا ۸ یا ۱۰ متر نصب میشود البته باید توان و قدرت موتور را بالاتر انتخاب کنید.
  • سازه نگهدارنده پشت بام:

این سازه به عنوان نقطه نصب اصلی کلایمر در بالای ساختمان عمل می‌کند.و سیم بکسل ها به این سازه نصب میشوند.و وزنه های تعادل هم پشت این سازه جای گذاری میشود

 

  • وزنه تعادل:این وزنه‌ها برای تعادل کلایمر در هنگام حرکت بالا و پایین شدن بکار می‌روند.تا به وسیله ان تعادل دستگاه برقرار شود و وزن و فشاری ک سبد کلایمر تحمل میکند با این سازه دفع میشود.

 

  •  سیم بکسل: این سیم بکسل که سایز ۸.۳ دارد،وظیفه انتقال نیرو و انرژی برقی از موتورگیربکس کلایمر و سبد حمل نفرات را داراست. سیم بکسل طراحی خاصی دارد که از خیس شدن در آب و دیگر عوامل آسیب‌زا جلوگیری می‌کند.

 

  • کابل برق:این کابل برق برای انتقال برق از منبع برق ساختمان به تابلو برق درون سبد دستگاه کلایمر به کار می‌رود.

 

  •  انواع سیستم‌های ایمنی: کلایمرها دارای سیستم‌های ایمنی مختلفی مانند سنکرونیوز، اضافه بار، سیستم ترمز اضطراری و غیره هستند که هدف اصلی آنها افزایش ایمنی کارکنان در حین استفاده از کلایمر است.

 

  • کابل جمع کن: این سیستم جهت جمع‌آوری کابل‌ها و سیم بکسل‌های اضافه زیر دستگاه در اطراف کلایمر و جلوگیری از گره خوردن و مشکلات مرتبط با آن استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از کلایمر چیست؟

  • تحمل ظرفیت بار زیاد
  •  دارای سرعت بالا در انجام کار
  • زمان نصب و مونتاز و دمونتاژ آن چند برابر سریعتر از داربست معمولی
  • پایین آمدن هزینه کار
  • کمتر شدن اتصالات ساختمان و خطرات ریزش داربست و خطرات احتمالی برای کاربران
  • نصب کلایمر برای ساختمان هایی که اجازه نصب داربست ندارند.
  • رضایت کاربران
  • خستگی کم تر کارگران برای اینکه نیاز به تعویض تخته چوب بست نیست.

 

اموزش نصب کلایمر بالابر چگونه است؟

 

در اکثر پروژه‌های مربوط به ساختمان‌های بسیار بلند و اسمان خراش ها می‌توان برای خرید و یا اجاره کلایمر اقدام کرد.تقریباً محدودیتی برای نصب آن‌ها وجود نخواهد داشت. فرآیند نصب کلایمر بالابر با نصب سازه‌های روی پشت بام آغاز می‌گردد. این سازه‌ها شامل،وزنه‌های تعادل، ستون،و پروفیل های مخصوص تیر و یا بازوی مربوط به نقاط آویزان، خرک تعادل یا تکیه گاه ها،و سیم بکسل های ان می باشد.

علاوه بر این اگ میخواهید بصورت دائمی استفاده کنید مثلا برای شستشو و تمیز کردن شیشه،مدل های مونوریل باید استفاوه کنید،باید ریل گذاری بر روی سقف انجام گیرد. در مرحله بعدی نوبت به نصب سبد حمل نفرات کلایمر می باشد که این سبد شامل جعبه برق، ترمزهای اضطراری، کابل برق، کابل جمع کن، سیستم سنکرونیزور و … می باشد. در هنگام نصب کلایمر بالابر توجه به طول باز و وزنه‌های لازم جهت کلایمر بالابر اهمیت زیادی دارند.
همچنین انتخاب نوع موتور گیربکس نیز باید با توجه به ظرفیت دستگاه صورت پذیرد.از آن جایی که نصب کلایمر یک کار تخصصی می باشد، توصیه ما این است که در روند نصب آن از  کارشناسان با تجربه کمک بگیرید.

 

گواهی سلامت و اطمینان از معاینع فنی کلایمر:


برای اطمینان از کلایمر،رعایت نکات ایمنی و همچنین پیشگیری از رخداد های ناخوشایند و خطرناک منجر به خسارت های جانی و مالی، بازرسی و پیگیری صدور گواهینامه سلامت ضرروری میباشد و شرکت های بیمه این گواهی را ضروری میدانند. گواهی مطابق استاندارد های معین به صورت دوره های ۳ ماهه صادر میشوند.دوره­ای بر اساس استاندارد EN۱۸۰۸، بازرسی خواهد شد و به آن گواهینامه معتبر اعطا می گردد.این بازرسی‌ها مطابق الزامات سازمان ملی استاندارد، وزارت کار، وزارت صنعت و معدن و استاندارد‌های جهانی مربوطه صادر میشود.

نویسنده:اسماعیل صابر

منبع:Www.kelaimer.ir












کلایمرکلایمر برقیاجزای کلایمرکلایمر چیست؟
قیمت و فروش کلایمر | اجاره کلایمر

مازندران

phone icon

09029998975

طراحی توسط وب سایت بزن